Mera fakta…

Jag tror det är där speedheater ligger, ett företag som har sponsrat många bra projekt!

Haha, det var allt för mig, jag ville bara göra ett tillägg till mitt senaste blogginlägg… men när jag ändå är här, kanske jag ska skriva av mig lite. Jag sitter ändå i karantän och inte gör mycket. Tiden går mestadels till att studera bibeln. Guds ord ger mig styrka och tröstar mig i dessa tider. Jag tror på Herren, Jesus och den heliga anden. Jag tror på Guds övermäktighet men jag tror även på en Gud som vill vissa oss med sin kärlek att vi gör fel och att vi måste rätta oss och följa hans väg.

Jag vet att många i Sverige inte är troende idag eller kanske tror men närmar inte sig Gud, så som Han önskar att man gör. Vår barmhärtiga Gud är redo att ta emot dig med kärlek och du kan vara säker på att allt tung du bär på kommer kännas mindre tung. Jag vet att många ser Gud som en påhittad figur, som inte hör till vår existens men jag kan försäkra er att jag har sett Gud med mina egna ögon, jag har hört hans röst och jag har känt hans närvaro. Du kanske tänker, vad galet det där låter men sanningen är att jag ser Gud varje dag i mig själv, jag är ju hans avbild, jag menar inte att jag är Gud själv men att jag är en del av Gud och Gud lever genom mig, hans ord står skrivna i bibeln och känslan av hans närvaro, den bara känns.

I dessa Coronatider skadar inte att tro, det skadar inte att närma sig Gud. Det är inte Gud som har kommit på det här viruset som många kanske vill tro, det finns mörka krafter som vill skada oss, som vill att vi ska tvivla, men de mörka krafter kan vi övervinna om vi står med Gud.

Var välsignade!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *